∼ NAJAVA TREĆEG NACIONALNOG FORUMA OBITELJSKOG SMJEŠTAJA U ZADRU: Povežimo obiteljski smještaj s proizvođačima kvalitetnih hrvatskih proizvoda

Treći nacionalni Forum obiteljskog smještaja, koji se održava od 15. do 17. studenoga u Zadru, u Sportskoj dvorani Višnjik, okupit će oko 1500 predstavnika obiteljskog smještaja iz cijele Hrvatske. Nakratko će postati mjesto susreta pružatelja turističkih usluga u domaćinstvima te hrvatskih proizvođača i dobavljača proizvoda i usluga za obiteljski smještaj.

“Ove smo godine drukčiji i inovativni te smo odlučili Forum spojiti s akcijom HGK Kupujmo hrvatsko – Hrvatski proizvod za hrvatski turizam”, istaknula je direktorica Sektora za turizam HGK Leila Krešić-Jurić na konferenciji za medije 4. studenoga u HGK.

Tom je prilikom predsjednik Zajednice obiteljskog turizma HGK Nedo Pinezić izjavio: “Zajednica obiteljskog turizma okuplja mikropoduzetnike u svim oblicima obiteljskog smještaja u turizmu, u više od 80.000 domaćinstava te s 300.000 ljudi koji rade u ovoj djelatnosti. To predstavlja ozbiljan ekonomski potencijal za poticanje gospodarskog rasta i zapošljavanja mladih.”

Upravo će zato na Forumu biti riječi o temama koje treba podići na nacionalnu razinu: o fleksibilnosti usluge poslovanja, o kategorizaciji i uvođenju nacionalnog brandiranja, zatim o pitanju komunalnih naknada te o upravljanju destinacijom.

Obiteljskim mikropoduzetnicima u turizmu također treba omogućiti povoljno financiranje, osobito putem HBOR-a. “Želimo pružateljima usluga obiteljskog smještaja dati konkretne i učinkovite alate za upravljanje ovim biznisom”, istaknula je Krešić-Jurić te najavila sudjelovanje ministra turizma Garija Cappellija i čelnog čovjeka Europskog udruženja obiteljskog smještaja Carlosa Villara Lassena na Forumu.

“Forum će okupiti proizvođače i potrošače hrvatskih proizvoda, za kojima postoji potražnja obiteljskog smještaja. Primjerice, prema anketi, među više od 700 malih i mikropoduzetnika ove grane djelovanja, 35% ih je zainteresirano za usluge kreditiranja i osiguranja, jednako toliko za vrtne garniture i opremu, 32% za stručne konzultacije, 31% za proizvode za uređenje i adaptaciju objekta, 30% za namještaj, 28% za tekstilne proizvode itd. Imamo potrošače za kvalitetne hrvatske proizvode, koji su spremni odmah ih kupiti i platiti”, kazao je Pinezić, ističući namjeru Zajednice da postane članica Europskog udruženja obiteljskog smještaja, koje okuplja 20 milijuna turističkih kreveta u Europi te je vrlo utjecajno u Europskoj komisiji. Govorit će se i o parafiskalnim nametima ovoj djelatnosti, poput naknada za vode, šume, spomeničke rente te osobito nameta za zaštitu glazbenih autorskih prava”, dodao je Pinezić.

“U prvih deset mjeseci 2016., prema podacima e-Visitora, u Hrvatskoj je zabilježena 81.000 domaćinstava obiteljskog smještaja, s 492.000 osnovnih kreveta te 120.000 kreveta iz druge vrste ugostiteljskih objekata, od ukupno milijun kreveta u komercijalnoj djelatnosti. U tom je razdoblju ostvareno 30 milijuna turističkih noćenja u obiteljskom smještaju i 4,7 milijuna dolazaka”, istaknula je Iva Puđak Mihajlović iz Hrvatske turističke zajednice, pokrovitelja i partnera Foruma.

 

(PREUZETO SA STRANICA HRVATSKE GOSPODARSKE KOMORE)


Objavljeno: 7. studenoga 2016